Doe mee aan de DM Barometer enquête: E-mail marketing. En u ontvangt gratis het uitgebreide rapport in uw inbox, waarbij de resultaten worden vergeleken met die van vorig jaar.
Het beantwoorden van de vragen neemt maximaal zeven minuten van uw tijd in beslag. Uw gegevens en antwoorden worden anoniem verwerkt en uitsluitend gebruikt voor de DM Barometer.
Algemeen
1 |
|
Als u adverteerder bent; In welke branche is uw organisatie actief?
Alleen invullen als u adverteerder bent. |
|
|
2 |
|
Als u leverancier bent; In welke vorm van dialoogmarketing is uw bedrijf actief?
Alleen invullen als u leverancier bent. |
|
|
3 |
|
Op welke markt richt uw organisatie zich? |
|
|
Selecteer uw keuze: |
|
|
Kerncijfers
4 |
|
Hoe vaak per maand verstuurt uw organisatie e-mailings naar het eigen e-mailbestand? |
|
|
B2B: |
|
|
B2C: |
|
|
5 |
|
Uit hoeveel e-mailadressen bestaat het eigen e-mailbestand van uw organisatie? |
|
|
Kies een categorie: |
|
|
6 |
|
Wat is het budget voor e-mail marketing van uw organisatie dit jaar (2012)? |
|
|
Kies een categorie: |
|
|
E-mail in de marketingmix
Om te zien of er sprake is van een verschuiving tussen de kanalen in de mix van e-mail marketing, search engine marketing en social marketing, stellen wij u de volgende drie vragen.
7 |
|
Hoe verhoudt het budget voor e-mail marketing van uw organisatie in 2012 zich ten opzichte van vorig jaar (2011)? Het budget is: |
|
|
8 |
|
Hoe verhoudt het budget voor social marketing van uw organisatie in 2012 zich ten opzichte van vorig jaar (2011)? Het budget is: |
|
|
9 |
|
Hoe verhoudt het budget voor search engine marketing van uw organisatie in 2012 zich ten opzichte van vorig jaar (2011)? Het budget is: |
|
|
10 |
|
Wat is voor uw organisatie de belangrijkste doelstelling (top 3) voor het inzetten van e-mail marketing? |
|
|
11 |
|
Combineert uw organisatie e-mail marketing wel eens met social media in een campagne? Zo ja, met welk doel doet uw organisatie dit? |
|
|
Deliverability / data
12 |
|
Welke data doelstellingen heeft uw organisatie binnen de e-mail marketing activiteiten? |
|
|
13 |
|
Is uw CRM-systeem of centrale database gekoppeld aan een e-mail marketing platform? |
|
|
14 |
|
In welke mate zijn de onderstaande factoren belangrijk voor uw organisatie bij het behalen van een optimale deliverability, waarbij het percentage bounce en complaint zo laag mogelijk is. |
|
|
Geef per factor de mate van belangrijkheid aan: 0 = niet belangrijk tot 5 = heel belangrijk. |
|
|
A) Kwalitatieve verzendlijst (bv. verwerking complaints en afmeldingen) |
|
B) Reputatie van ESP |
|
C) Opmaak & content mailing |
|
D) Authentificatie zoals SPF record |
|
E) Certificering |
|
F) Whitelisting |
|
G) Maildruk |
|
H) Engagement (stimuleren van opens en clicks) |
|
Regelgeving
15 |
|
Heeft uw organisatie dit jaar de e-mail activiteiten aangepast naar aanleiding van de nieuwe Code E-mail? |
|
|
Innovatie / trends
17 |
|
Behavioral targeting is belangrijk voor de effectiviteit van e-mail marketing campagnes. Is uw organisatie hier bewust mee bezig? |
|
|
18 |
|
Een belangrijke innovatie voor onze organisatie zou zijn: |
|
|
|